Existuje Boh?


Existuje Boh?

(Vybert tvoju odpoveď)

Filozof
Tento svet, ten istý pre všetkých, nevytvoril ani nikto z bohov, ani nikto z ľudí, ale vždy bol, je a bude, večne živý oheň zapaľujúci sa podľa miery a zhasínajúci podľa miery.
 
Ty

Filozof
Kde si pozeráš obraz nejakého umelca, nemusíš ho poznať a zistíš asi aké mal záujmy, túžby, čo ho trápilo. Príroda je obraz ktorý namaľoval Boh. Pretože je krásna, Boh musí byť krásny...ale predovšetkým musí byť, lebo ona je.
 
Ty

Filozof
Nemôžeme myslieť žiadne vyššie jestvujúco než Boha, a ten preto musí existovať nielen ako pojem, ale reálne, pretože ináč by muselo byt mysliteľné ešte vyššie súcno.
 
Ty

Filozof
Je isté a zmyslom známe, že niektoré veci sa v tomto svete menia. No všetko, čo sa mení alebo vzniká, mení sa pôsobením iných... Ak sa však mení aj to, od čoho zmena pochádza, je nutné, aby aj toto bolo menené od niečoho tretieho, toto od štvrtého, lenže takto nemožno postupovať donekonečna... Preto je nevyhnutné dôjsť k prvému pôvodcovi zmeny (hýbateľovi), ktorý sa vôbec nemení, a toho všetci ľudia pokladajú za Boha.
 
Ty

Filozof
Vo veciach vnímaných zmyslami vidíme rad účinných príčin, no nevidíme, a ani to nie je možné, aby nejaká vec bola účinnou príčinou seba samej, keby to bolo tak, potom by nejaká vec musela byť skôr, než je, čo je nemožné. Lenže nie je možné, aby sa v účinných príčinách postupovalo donekonečna... Teda je nevyhnutné prijať jedu účinnú príčinu ako prvú. Túto všetci volajú Boh..
 
Ty

Filozof
Súcna, s ktorými sa stretávame, sú náhodné, vznikajú a zanikajú. Lenže v rade súcen, ktoré vznikajú postupne, nie je možné postupovať donekonečna. Treba teda pripustiť, že jestvuje nutné bytie, ktoré má plný dôvod svojho jestvovania v sebe a od ktorého sa odvodzujú ostatné súcna. Toto bytie nazývame Boh.
 
Ty

Filozof
Jestvujú stupne dokonalosti (v dokonalostiach, ktoré ako také nie sú ohraničené, napr. dobrota, pravda). Neboli by tu však stupne, keby nebolo niečo najväčšie (lebo viac alebo menej sa hovorí vo vzťahu k najviac). Preto musí jestvovať bytie absolútne dokonalé, nekonečné bytnosťou, pravdou i dobrotou. Toto bytie nazývame Boh.
 
Ty

Filozof
Vo svete nachádzame usporiadanosť a cieľovosť. Usporiadanosť a cieľovosť vyžadujú rozum, ktorý ich vytvoril. Takým rozumom nemôže byť ľudská myseľ (ani iný ohraničený rozum), ktorá usporiadanosť poznáva, no nevytvára je. Preto je nevyhnutné pripustiť jestvovanie usporiadateľského rozumu, príčinu poriadku vo svete. Túto nazývame Boh.
 
Ty

Filozof
Som totiz zvyknuty vo vsetkych veciach rozlisovat existenciu od podstaty, a tak lahko dospievam k presvedceniu, ze mozno i existenciu Boha oddelit od jeho podstaty, takze si mozno mysliet Boha ako nejestvujuceho. Ak sa vsak na to podivame pozornejsie jasne sa ukaze, ze existenciu Boha mozno od jeho podstaty oddelit prave tak malo ako od podstz trojuholnika vlastnost, ze sa velkost jeho troch uhlov rovna dvom pravym, alebo od idey hory ideu udolia. Je teda rovnako nezmyselne mysliet si Boha (t.j. bytost nanajvych dokonalu), ktoremu chyba existencia, ako si mysliet horu, ktorej chyba udolie.
 
Ty

Filozof
1.Mam ideu Boha.
2.__Idey su sposobene vecami, ktore reprezentuju.
3.___Preto moja idea Boha je sposobena Bohom.
4.____Ak boh nieco sposobil, potom Boh existuje.
 
Ty

Filozof
1.Mame v sebe idei + ideu Boha.
2.__Nemoze byt viac posobiacej sily v dosledku ako je v pricine /zakon dostatoc. dovodu.
3.___Pricinou tejto idei nemozem byt ja sam, ale Boh.
 
Ty

Filozof
1.Existuje nekonecne dokonala idea Boha (idea nekonecne dokonaleho boha).
2.__Ak existuje nekonecne dokonala idea Boha, musi existovat aj nekonecne dokonala pricina tejto idey.
3.___Preto existuje nekonecne dokonala pricina tejto idey.
4.____Ak existuje nekonecne dokonala pricina idey, potom existuje Boh.
 
Ty

Filozof
1.Mam ideu nanajvys dokonalej bytosti, t.j. bytosti, ktora ma vsetky dokonalosti. /I have an idea of supremely perfect being, i.e. a being having all perfections.
2.__Existencia je nepopieratelne dokonalost. /Necessary existence is a perfection.
3.___Preto nanajvys dokonala bytost existuje. Therefore, a supremely perfect being exists.
 
Ty

Filozof
1. Čokoľvek, čo jasne a zreteľne vnímam ako obsiahnuté v myšlienke niečoho, je o tejto veci pravdivé. 2 .__ Jasne a zreteľne vnímam, že nevyhnutná existencia je obsiahnutá v predstave o Bohu. 3 .___ Preto Boh existuje.
 
Ty

Filozof
Akonáhle sa ľudia na veci začali dívať ako na prostriedky, nemohli uveriť tomu, že vznikli sami od seba, ale podľa prostriedkov, ktoré si obvykle chystajú pre seba, museli usúdiť. že existuje jedna alebo niekoľko bytostí riadiacich prírodu a nadaných ľudskou slobodou, ktoré sa im o všetko postarali, všetko vytvorili pre ich úžitok.
 
Ty

Filozof
Takisto o božom spôsobe myslenia, hoci o ňom nikdy nepočuli, museli uvažovať podľa seba, a tak usúdili, že Boh riadi všetky veci k úžitku ľudí, aby si ich získal a aby ho za to mali v najväčšej úcte. Tak sa stalo, že si každý vymyslel podľa svojho uvažovania iný spôsob uctievania Boha, aby ho Boh miloval viac než ostatných a aby riadil prírodu k uspokojovaniu jeho slepej žiadosti a nenásytnej dychtivosti.
 
Ty

Filozof
Boh čiže substancia skladajúca sa z nekonečne mnohých atribútov, z ktorých každý vyjadruje večnú a nekonečnú esenciu, existuje nevyhnutne.
 
Ty

Filozof
Najdokonalešie bytie totiz obsahuje všetky dokonalosti a medzi ne patri aj existencia. Bohu teda možno pripísat existenciu. V skutočnosti možeme z tohto predpokladu vyvodiť iba to, ze existencia Boha vypliva z jeho možnosti. Definicie totiž nemožeme bezpečne pouzivat na uzatváranie, kým nevieme, či su reálne, t.j. či neobsahujú protirečenie.
 
Ty

Filozof
Kazde dielo dokazuje tvorcu.
 
Ty

Filozof
Neuznávam intelekt za počiatok všetkého.
 
Ty

Filozof
Podstatne meno (jeden,cislo,vyznam, dlzka) nás núti hľadať niečo, čo mu zodpovedá. Máme pocit, že by sme mali na niečo ukázať a nevieme ukázať na nič. To je jeden z významných zdrojov zmatkov vo filozofii.
 
Ty

Filozof
Existovať znamená predovšetkým existovať v čase. Existencia v čase má začiatok a koniec. Preto Boh je, ale neexistuje.
 
Ty

Filozof
Ľudia si zbožšťujú to, čo im prináša úžitok. Chlieb uctievajú ako Demeter, bohyňu úrody, oheň ako Hefaista atď.
 
Ty

Filozof
Prvý splodil bohov na svete strach.
 
Ty

Filozof
nemáme vrodenú vieru v boha, vrodenú - ako ukazuje množstvo experimentov s deťmi od pár mesiacov do niekoľkých rokov - máme tendenciu veriť. a prejavuje sa to vierou v nejakých hýbateľov, v kauzálne príčiny, ktoré si antropomorfizujeme....tendenciu veriť v abstraktných, mocných aktérov máme podľa všetkého vrodenú. Neznámym fenoménom, veciam, ktorým jednoducho nerozumieme, zvykneme pripisovať ľudské vlastnosť.
 
Ty

Filozof
Boh existuje rovnako ako existuje číslo.
 
Ty

Filozof
Chcem dokazat , ze existuje jednorozec. Nato staci dokazat zdanlivo silnejsie tvrdenie, ze existuje existujuci jednorozec. Dokaz - Su len dve moznosti 1. Existujuci jednorozec existuje. 2. Existujuci jednorozec neexistuje. Moznost c.2 je rozporna. Vyrok existujuci jednorozec existuje ma dva vyznamy 1. Kazdy existujuci jednorozec existuje alebo ze existuje vobec nejaky existujuci jednorozec. Druhy vyznam nie je nevyhnutne pravdivy. Rovnako ako u descartovho ontologickeho dokazu boha.
 
Ty

Filozof
Kde bude vecna pravda o tom, ze som bol? - v Bohu. Kto si bude pripominat/pamatat vecnu pravdu o mojej docasnej existencii (ked uz na mna vsetci zabudnu)? - Boh. /inspirovane z descartovych Meditacii
 
Ty

Filozof
Keď sa ma pýtajú, či Boh stvoril vesmír, hovorím, že táto otázka nemá zmysel. Čas neexistoval pred veľkým treskom, takže nebol žiadny čas na to, aby Boh niečo stvoril.
 
Ty

Filozof
1/ Príčina musí predchádzať následok v čase /2/ Pred vznikom času (vznikom vesmíru) nebol žiaden čas. /3/ Preto vesmír nemôže mať príčinu /4/ Teizmus vyžaduje aby Boh bol príčinou vesmíru. /5/ Vesmír nemôže mať príčinu /6/ Preto je teizmus nepravdivý....Expressed in deductive form, Hawking’s core argument appears to be as follows:/1/ Causes must precede their effects in time /2/ There is no time prior to the beginning of time (the origin of the universe) /3/ Therefore, the universe cannot have a cause By extension he argues: /4/ Theism requires that God be the cause of the universe /5/ The universe cannot have a cause /6/ Therefore, theism is false
 
Ty

Filozof
1/ Príčina musí predchádzať následok v čase /2/ Pred vznikom času (vznikom vesmíru) nebol žiaden čas. /3/ Preto vesmír nemôže mať príčinu /4/ Teizmus vyžaduje aby Boh bol príčinou vesmíru. /5/ Vesmír nemôže mať príčinu /6/ Preto je teizmus nepravdivý..
 
Ty

Filozof
Mozno ked je viac vesmirov, tak je aj viac bohov, kazdy stvoril ten svoj.
 
Ty

Filozof
Ak Boh nie je, potom je dovolene vsetko. Nie je dovolene vsetko. Boh je.
 
Ty

Filozof
Velmi vela ludi v neho veri. Preco? Lebo je.
 
Ty

Filozof
Tri argumenty/piliere/, ze stvoritel existuje. 1.Aj fyzika uz dokazala ze vesmir nie je vecny, ale ma pociatok.2. ak by sa zmenila hocijaka z cca 20-tich riadiacich konstant fyziky - hmotnost elektronu,sila gravitacie, elektromag. sila - odpudzovali by sa viac-vesmir by sa rozplynul, silna a slaba jadrova sila,... tak by vesmir neexistoval. Trojka je preferovane cislo vo fyzike - tri kvarky, leptomy, skupenstva hmoty/Krempasky
 
Ty

Filozof
Nestačí veriť v Boha (jeho existenciu),treba veriť Bohu.
 
Ty

Filozof
Tí čo hovoria rozumne, musia sa opierať o to, čo je všetkým spoločné, tak ako obec o zákon a ešte pevnejšie. Lebo všetky ľudské zákony sa živia z jedného božského; ten totiž vládne pokiaľ chce, a stačí pre všetkých (a pre všetko) a dokonca ešte zvyšuje.
 
Ty

Filozof
Jedno, ktoré jediné je múdre, nechce, a predsa chce byť nazývané menom Zeus.
 
Ty

Filozof
Stručný záver: Všemohúci Boh jestvuje a praje si nové, lepšie, duchovné ľudstvo! To je cesta, na ktorú ho začína smerovať. Čím skôr to pochopíme a čím skôr touto cestou vykročíme, tým menej budeme trpieť.
 
Ty

Filozof
Niektoré činy nie sú dobré len preto, že si ich praje Boh, ale Boh si praje niektoré činy preto, že sú dobré.
 
Ty

Filozof
Všetko je plné bohov. / PANTA PLÉRÉ THEÓN,
 
Ty

Filozof
ateisticka logika
 
Ty

Filozof
Teistická logika : 1) Všetko, čo existuje, musel niekto stvoriť. 2) Boh existuje. Teda : 3) Boha nikto nestvoril.
 
Ty

Filozof
Aj vy ste ateista pokiaľ ide o Dia, Apollóna, Amón-Rea, Mithru, Baala, Odina, zlaté teľa. Ja idem iba o jedného Boha ďalej
 
Ty

Filozof
Neexistenciu čohokoľvek (nielen Boha) nemôžem nikdy dokázať. Existencia čajovej konvice na obežnej dráhe medzi Marsom a Venušom je tiež nedokázateľná.
 
Ty

Filozof
Boh Abrahámov, Boh Izákov, Boh Jakubov, a nie filozofov a nie mudrcov. Boh Ježiša Krista. Odlúčili sme sa od neho.
 
Ty

Filozof
Boh je mŕtvý! Boh zostáva mŕtvy! A my sme ho zabili! Ako sa utešíme, vrahovia všetkých vrahov?
 
Ty

Filozof
Sú dva druhy dôkazov. Matematické dôkazy majú tú vlastnosť, že celé dokazovanie prebieha v nás. Dokazované je v tomto prípade nečinné. Ale to neplatí pre všetky spôsoby dokazovania, lebo niečo sa vie aj samo dokázať : niekto vie dokázať svoju nevinu, svoju lásku, svoje majstrovstvo, vernosť atď.. Dôkazy Boha spadajú do druhého typu dôkazov.
 
Ty

Filozof
Pochopiť vec znamená vysvetliť vec prostredníctvom niečoho iné, prostredníctvom jej najbližších príčin. Z toho vyplýva, že Boh sa nedá pochopiť, Boh je bezprostredný (poznávame ho bezprostredne), sme voči nemu vo vzťahu viery a nie vzťahu poznania.
 
Ty

Filozof
Argumenty proti ateizmu
1. Dôkaz v prírode: Kto ju stvoril? Udial sa "veľký tresk" len tak, bez dôvodu a bez akejkoľvek príčiny? A prečo je príroda stvorená tak inteligentne?
 
Ty

Filozof
Argumenty proti ateizmu
2. Absolútna platnosť svedomia: Prečo je vždy morálne nesprávne zámerne neuposlúchnuť svoje svedomie? Odkiaľ má tú absolútnu autoritu, ak nepodchádza od Boha, ale vzniká pomocou náhody, genetiky, evolúcie, spoločnosti, tvojich rodičov (keď nič z tejto skupiny nie je neomylné)?
 
Ty

Filozof
Náboženstvo je vzťah s Bohom. (Slovo Boh tu používam v tom najširšom možno zmysle slova, teda aspoň ako najvyššiu moc či niečo, čo je väčšie od nás)
 
Ty

Filozof
Keby ľudské Ja ustanovilo samo seba, mohli by sme hovoriť len o jednej forme (zúfalstva): nechcieť byť sám sebou, zbaviť sa seba samého, no nemohli by sme hovoriť o tom, že človek zúfalo chce byť sám sebou. Táto formula je totiž výrazom závislosti celého vzťahu (celého Ja), výrazom toho, že Ja nemôže len vlastným úsilím dosiahnuť alebo uchovať si rovnováhu a pokoj, ale môže to len vďaka tomu, že sa vo vzťahu k sebe samému vzťahuje aj k tomu, čo ustanovilo.celý vzťah.
 
Ty


Vaše komentáre zasielajte na efilozof@centrum.sk